Експертна спеціальність 10.1 «Дослідження обставин i механізму дорожньо-транспортних пригод»

Завдання:

  • установлення механізму ДТП та її елементів: швидкості руху (при наявності слідів гальмування), гальмового та зупинного шляхів, траєкторії руху, відстані, пройденої транспортним засобом (ТЗ) за певні проміжки часу, та інших просторово-динамічних характеристик пригоди;
  • установлення відповідності дій водія ТЗ у даній дорожній ситуації технічним вимогам Правил дорожнього руху, наявності у водія технічної можливості запобігти пригоді з моменту виникнення небезпеки, відповідності дій водія з технічної точки зору вимогам Правил дорожнього руху, а також встановлення причинно-наслідкового зв’язку між діями водія та ДТП.

Рекомендації: В постанові (ухвалі) про призначення автотехнічної експертизи повинні бути зазначені дані про параметри і стан дорожньої обстановки, дорожнього покриття та обставини щодо дій учасників події, з яких має виходити експерт при проведенні досліджень (вихідні дані).

При призначенні експертизи обставин ДТП необхідно, зокрема, вказувати: тип покриття дороги (асфальт, ґрунтова тощо), його стан (сухе, мокре, ожеледиця та ін.), ширину проїзної частини, наявність і величину ухилів, наявність дорожніх знаків і розміток у районі ДТП, технічний стан ТЗ та його завантаженість; видимість і оглядовість дороги з місця водія, а в умовах обмеженої видимості – ще й видимість перешкоди; розташування ТЗ по ширині дороги, швидкість його руху; момент виникнення небезпеки для руху; відстань, яку подолав пішохід з моменту виникнення небезпеки для
руху до моменту наїзду, швидкість руху пішохода або час його руху з моменту виникнення небезпеки до моменту наїзду; чи застосовував водій термінове гальмування і якщо застосовував, то яка довжина сліду гальмування до задніх коліс автомобіля (якщо сліди розташовані на ділянках дороги з різним покриттям, наприклад на проїзній частині й узбіччі, потрібно зазначити довжину сліду окремо на кожній з ділянок); місце наїзду відносно слідів гальмування (яку відстань пройшов ТЗ у стані гальмування до наїзду чи після наїзду на пішохода; якою частиною ТЗ контактував з пішоходом або якими частинами зіткнулися транспортні засоби; якщо ТЗ після залишення сліду гальмування до його остаточної зупинки рухався накатом, то яку відстань він пройшов у цьому стані).

Якщо ДТП скоїв водій мотоцикла, крім того, зазначається: ручним та ножним гальмом чи одним з них (яким саме) гальмував водій; якщо на мотоциклі з коляскою був один пасажир, то де він перебував (у колясці чи на задньому сидінні); якщо мотоцикл без коляски рухався в перекинутому стані, залишаючи сліди на дорозі, то – відстань, на яку він перемістився в такому стані.

Якщо до моменту призначення експертизи не вдалося усунути протиріччя у вихідних даних, що були в справі, ініціатор має право зазначити в постанові (ухвалі) варіанти їх значень і отримати висновки щодо кожного з них.  Ініціатор не має права вимагати від експерта, щоб той самостійно вибирав з матеріалів справи вихідні дані для проведення експертизи. Разом з тим ініціатор може поставити перед експертом питання про технічну спроможність (неспроможність) тих чи інших даних, які є в справі, з обов’язковим посиланням на конкретний документ.

Коли експерт вважає, що небезпека для руху виникла не в той момент, який зазначено в ухвалі про призначення експертизи, він має вказати мотиви незгоди з позицією ініціатора та надати відповідні варіанти розв’язання поставленого питання.

Разом з постановою (ухвалою) про призначення експертизи експертові за потребою надаються всі матеріали кримінальної, цивільної, господарчої, адміністративної справи.

Якщо ініціатор не може направити експертові всі матеріали справи, він повинен надати: протокол огляду місця події разом зі схемою та іншими додатками; протокол огляду ТЗ; протокол слідчого експерименту.

Орієнтовний перелік вирішуваних питань:
1) Як повинен був діяти водій у даній дорожній обстановці, згідно з вимогами Правил дорожнього руху?
2) Чи мав водій технічну можливість запобігти наїзду (зіткненню) з моменту виникнення небезпеки для руху або з моменту об’єктивної спроможності виявлення перешкоди для руху?
3) Чи були у діях водія невідповідності вимогам Правил дорожнього руху, які, з технічної точки зору, знаходилися у причинному зв’язку з виникненням ДТП?
4) Якщо швидкість руху транспортного засобу перевищувала встановлені обмеження (зазначаєтеся, які саме), то чи мав водій технічну можливість уникнути наїзду (зіткненню), контакту з перешкодою (зазначається, якою саме), якщо ця швидкість не
перевищувала допустиму?
5) Якою була швидкість транспортного засобу у різні моменти розвитку ДТП (якщо сліди різної довжини або перериваються, на це слід вказати)?
6) Яка найменша безпечна дистанція між транспортними засобами в умовах даної дорожньої обстановки?
7) Який гальмівний та (або) зупинний шлях транспортного засобу за певної швидкості його руху в умовах даної дорожньої обстановки?

Замовити експертизу/дослідження:

Дослідження обставин i механізму дорожньо-транспортних пригод

Код послуги в системі МВС

Найменування послуги

Ціна грн.(без ПДВ) ПДВ Сума з ПДВ
 1500048 Простої складності 562,80 112,56 675,36
 1500049 Середньої складності 1758,00 351,60 2109,60
 1500050 Складні 6345,00 1269,00 7614,00
Image
Image
Image
Image